bieżnik opony zimowej

https://www.uniroyal.pl/samochod/opony-poradnik/wiedza-na-temat-opon/biezniki-opon-zimowych

Zmiana opon nie jest w Polsce obowiązkowa, ale przeprowadza ją dwa razy do roku zdecydowana większość kierowców; według statystyk, aż dziewięciu kierowców na dziesięciu regularnie zmienia opony w zależności od sezonu. Cel zmiany opon jest jasny: opony zimowe mają zapewniać lepszą przyczepność w zimie, a opony letnie mają zapewniać lepszą przyczepność w lecie. Co je jednak różni? Podstawowe różnice leżą w bieżnikach. Bieżnik opony zimowej jest tak zaprojektowany, aby zapewniać duża przyczepność na nawierzchni wilgotnej, pokrytej śniegiem albo błotem pośniegowym. Bieżnik opony zimowej jest wyposażony w bardzo duża ilość nacięć i lamel, a także ma poszerzone pasma odprowadzające. Centralne kanały są nieco węższe niż w oponach letnich. W przypadku opon letnich bieżnik jest raczej płaski, ma mniej nacięć oraz duże, płaskie klocki, które w warunkach rozgrzanego asfaltu dosłownie przyklejają sie do nawierzchni.